VIRKATODISTUKSET  01.01.2022

Virkatodistukset ja sukuselvitykset

Virkatodistuksia ei enää kirjoiteta Vetelin kirkkoherranvirastossa vaan 1.1.2022 alkaen virkatodistukset tulee tilata Kokkolan aluekeskusrekisteristä. Ohje alla.

Virkatodistuksen tai sukuselvityksen voi tilata tilauslinkin kautta.

tai suoraan ottamalla yhteyttä

Kokkolan aluekeskusrekisteri

ma-pe klo 9–15 p. 06 8296 261

sähköposti: keskusrekisteri.kokkola@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Läntinen Kirkkokatu 17

67100 Kokkola

Virkatodistushinnasto löytyy EVL.FI sivustolta tietoa kirkosta – tilaa virkatodistus – virkatodistushinnasto

Sukuselvitys ei ole sama asia kuin sukututkimus. Jos haluat tilata virkatodistuksen sukututkimusta varten, ota yhteyttä Kokkolan aluekeskusrekisteriin.

Linkkejä omatoimiseen sukututkimukseen

Suomen Sukututkimusseuran ylläpitämässä HisKi-tietokannassa Linkki avautuu uudessa välilehdessäon historiakirjatietoja yli 300 seurakunnasta noin vuoteen 1850 asti. HisKi on kuitenkin vain hakemisto, joten tiedot kannattaa tarkistaa historia- ja rippikirjoista.

Digitoituja kirkonkirjoja voi selailla kahdella eri sivustolla.

Kansallisarkiston digitaaliarkistosta Linkki avautuu uudessa välilehdessälöytyvät käytännössä kaikki säilyneet 125 vuotta vanhemmat kirkonkirjat. Hakumuotona kannattaa käyttää ’X:n seurakunnan arkisto’. Sivuston etu on kuvien kohtalaisen hyvä laatu, mutta haittana se, että indeksointityö on vasta alussa. Sukututkija voi siis varautua työlääseen selailuun etsiessään haluamaansa kylää ja taloa.

Toista sivustoa Linkki avautuu uudessa välilehdessäylläpitää Suomen Sukuhistoriallinen Yhdistys. Sivustolla on kaksi merkittävää etua: ensinnäkin kirkonkirjoja voi olla myös vuosilta 1880–1910 (tosin vain yhdistyksen jäsenille) ja toiseksi sivusto on yleensä erinomaisesti indeksoitu ja haluamansa tiedon löytää vaivatta.