Ihmissuhteet

Ihmissuhteissa ei aina ole helppoa. Erilaiset tunteet ja vaikeatkin tilanteet kuuluvat elämään. Haastavatkin solmut voivat avautua, kun asian voi jakaa ja sitä voi yhdessä pohtia ammattilaisen avulla.

Perheasiainneuvontakeskus

Keski-Pohjanmaan perheasianneuvottelukeskus toimii Kokkolassa ja tarjoaa keskusteluapua parisuhteen ja perheen kysymyksissä sekä elämän kriisitilanteissa. Keskustelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia. Perheasiain neuvottelukeskukseen voi tulla yksin tai puolison tai jonkun muun perheenjäsenen kanssa.

Perheneuvonta

Perheneuvonta on kirkon erityistyömuoto, joka toimii ammattilaisten antamalla avulla perheen kysymyksissä ja henkilökohtaisissa asioissa.

Perheasiain sovittelu

Perheasiain sovittelu on luottamuksellinen, vapaaehtoinen keskustelumahdollisuus erotilanteessa puolisoiden välisten ristiriitojen selvittämiseksi ja eron haittojen vähentämiseksi. Keski-Pohjanmaan perheasiain neuvottelukeskuksella on aluehallintoviraston lupa lakisääteiseen perheasioiden sovittelutoimintaan.

Ryhmätoiminta

Perheasiain neuvottelukeskus järjestää säännöllisesti eroryhmiä. Ryhmät kokoontuvat kymmenen kertaa ja käsittävät 6–8 osanottajaa. Perheasiain neuvottelukeskuksen perheneuvojat toimivat ryhmien ohjaajina. Eroryhmä tukee jäseniään menetyksen suremisessa, eteenpäin jaksamisessa ja vanhasta irti pääsemisessä.

Keski-Pohjanmaan perheasiain neuvottelukeskus

Kustaa Aadolfin katu 16, 3. kerros

67100 Kokkola

Ajanvaraus p. 050 3147 464

ma klo 8–12
ti klo 10–12
ke–pe klo 8–12

Perheneuvonta - Kokkolan suomalainen seurakunta

Toimivat ihmissuhteet läheisiimme ovat tärkeitä ja lisäävät hyvinvointia. Aina yhdessäolo ei kuitenkaan ole ongelmatonta. Luottamuksellinen keskustelu ammattilaisen kanssa voi avata myös isompia solmuja. Apua tarjoavat oman seurakunnan lisäksi perheasiain neuvottelukeskukset eri puolilla Suomea.

Ihmissuhteet

Ero on monivaiheinen ja monenlaisia tunteita sisältävä prosessi. Jos perheeseen kuuluu lapsia, eron läpikäyminen ja siihen sopeutuminen on usein vielä vaativampaa.

Jos mietit eroa, etsi itsellesi ja perheellesi tukea.

Ero on monivaiheinen prosessi

erisuuntaan katsovat linnut