Keskusteluapu

Diakoniatyö on kristilliseen lähimäisenrakkauteen perustuvaa palvelua. Se on kuuntelemista, tukemista ja rinnalla kulkemista erityisesti silloin, kun elämä tuntuu vaikealta. Keskustelujen sisältönä voivat olla vaikkapa ihmissuhdeongelmat, hengelliset kysymykset, huoli taloudellisesta toimeentulosta, oma tai läheisen sairaus tai muu yllättävä kriisi.

Työtä tehdään vastaanotolla, kotikäynneillä ja laitoksissa. Keskusteluapu on aina luottamuksellista. Diakoniatyöntekijään voit olla yhteydessä soittamalla tai sähköpostitse sopimalla tapaamisesta.

Halutessasi voit sopia tapaamisen myös papin tai lapsi- ja nuorityöntekijöiden kanssa ottamalla yhteyttä suoraan haluamaasi työntekijään.

Diakoniatoimisto on avoinna tiistaisin klo 9-11, muulloin ajanvarauksella.

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin

Aina ei jaksa yksin. Silloin voit soittaa tai chatata Kirkon keskusteluapuun tai ottaa yhteyttä omaan tai sinua lähellä olevaan seurakuntaan.

Henkinen hyvinvointi

Diakoniatoimisto