Yhteisvastuukeräys auttaa nuoria kohti valoisampaa tulevaisuutta Suomessa ja maailmalla

Yhteisvastuu sydän. Teksti Älä odota. Lahjoita.

Yhteisvastuukeräykseen voit osallistua monin eri tavoin.

Valitse haluamasi lahjoitustapa:

1. Lahjoita tästä www.yhteisvastuu.fi/veteli

2. MobilePay-lahjoitusnumero 79368

3. Voit lahjoittaa pankin kautta. Lisäämällä viitenumeron 303765 kartutat omaan seurakuntaamme jäävää Yhteisvastuutuottoa.

• Aktia FI82 4055 0010 4148 41
  • Nordea FI16 2089 1800 00067 75
  • OP FI14 5000 0120 2362 28

4. Voit ostaa Eläkeliiton Tikkauskerhon tikkaamat Yhteisvastuu-lapaset 15 € / pari. (Lapasia jäljellä muutamia pareja.) Tai voit neuloa Yhteivastuu-lapaset tai sukat lahjoitettavaksi myyntiin tai arpajaisiin Yhteisvastuun hyväksi. Yhteydenotot Susannalle p. 040 561 8428

Kirkkopalvelujen keräyslupa RA/2020/639

Vuonna 2024 Yhteisvastuu auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla.

Tuotosta  noin 20 % jää omaan seurakuntaan avustus- ja auttamistoimintaan. Tarkemmin varojen käytöstä päättää diakoniatyön johtokunta. Noin 20 % tuotosta ohjataan nuorten hyväksi HelsinkiMission kautta. Ja noin 60 % tuotosta ohjataan Kirkon Ulkomaanavun katastrofiavun kautta kansainväliseen apuun.

Vuoden 2024 keräys on käynnissä

Kotimaassa tuotot ohjataan HelsinkiMission ja seurakuntien kautta yksinäisille nuorille. Yksinäisyys on ahdistava, yksilöllinen kokemus ulkopuolisuudesta ja erillisyydestä. Tällä hetkellä yläkoulun ja toisen asteen opiskelijoista noin 14 % kokee yksinäisyyttä.

Kirkon Ulkomaanapu (KUA) auttaa maailman katastrofialueilla esimerkiksi mahdollistamalla lasten ja nuorten koulunkäyntiä sekä ammatillista koulutusta. KUA tekee työtä Ugandassa kuudella pakolaisasutusalueella. Koulutushankkeiden avulla parannetaan koulutuksen saatavuutta rakentamalla uusia ja turvallisia luokkahuoneita, järjestämällä kouluun paluuseen kannustavia kampanjoita ja lisäämällä tietoa koulutuksen tärkeydestä sekä jakamalla oppimateriaaleja ja hygieniapakkauksia.

Lue lisää yhteisvastuu.fi